Langkau ke kandungan utama

aku banyak mencarut dalam post ni

Salah satu benda aku paling pantang 7 keturunan kalo sape langgar esok kena kudis is lelaki ke perempuan jadi binatang saling kejar mengejar aka simp. 

Lelaki ada beza dengan jantan dan perempuan ada beza dengan betina. Sebab memasing ada akal dan roh berbanding binatang. 

Aku ada classmate jenis pengejar perempuan macam ni,tak dapat attention sikit perghhhh broken bagai pastu aku siap bawak buku Imam Nawawi nak debat ngan dia bahawa hidup bertujuan manusia ni memang akan kecewa,tup tup kantoi penagih video lucah,hamba video lucah,dah buta hati,nak terima teguran pun dah tak boleh (sorry). Sebab tu kalo Ustaz tegur tengok video lucah boleh hitamkan hati,kau rasa Ustaz tu bodoh budak agama, padahal kau je sombong enabler dosa diri sendiri.

 Sebab tu kot jadi lelaki loser camtu,sebab tu ye adik-adik yang bergelar lelaki diluar sana,jadi manusia kena ada tujuan kalo camnilah,takde tujuan ketagih pornografi pastu apapun takleh buat,orang tegur emosi pulak,pastu dalam otak kau dipenuhi benda bodoh sampai berfikir waras pun takboleh. Ibarat macam mesin,time nak process something, orang normal akan process smooth, tang otak camni time nak process tu takleh function pastu owner campak kau kat tempat pembuangan sampah pastu yang kutip kau sebab besi buruk kau jual kat kilang recycle untuk RM5. Takde value.

" Menonton video lucah boleh mengurangkan kes jenayah,sebab normallah lelaki en" ehhh aku bukan lelaki ke? Sebab tu orang cakap time zaman sekolah dan tengah nak kenal dunia, busykan diri, bukan main henfon dalam bilik,join kelas muzik,join orkestra sekolah, buat blog membebel camni, baca buku,main game, takpun join kursus memasak,supaya masa kau tak terbuang,dan bunuh masa depan kau.. Plus,sapa buat kajian video lucah tu mengurangkan kes jenayah, aku memang skeptis sebab tengok video lucah adalah jalan awal dan next stage adalah semestinya ada pemikiran tu,sebab dari mana penjenayah ada pemikiran cabul orang? Tiba-tiba kena sambar kilat dari langit ke cenggitu pastu harass orang.. Kau pun boleh fikir logik. 

If sesetengah lelaki no function tengok video lucah, perempuan pun ada wicis novel lucah yang korang baca tu! Berita banyak je keluar novel sampah,ada ku kisah hujah spin 90° atau spin level hyperbolic geometry kau,salah tetap salah. lagi-lagi ada perempuan level mak orang yang menulis dan komen kat video TikTok penjawat awam,aku pun macam..wait whattt.

Tetapi itulerr..laki bini kaki melucah tak malu. Dan lelaki kat luar sana,kau ingat lawak ke lelaki kena harass,dasar takde perasaan, ketawalah kau atas penderitaan orang lain,malaikat tengah catat kau ketawa seorang manusia yang dizalimi orang lain. Tapi as usual,otak lelaki dah rosak camni memang tak fikir apa dah,segala saluran dah block dengan kumbahan,kau expect apa kan? Sumbat dalam terus.

Perempuan pon bahaya, jangan pernah sesekali menstereotaipkan jantina sebagai golongan otak kumbahan cenggini,ada je sesama perempuan, sesama lelaki melawak pasal lucah since otak dah tak function. Ramai je perempuan sendiri yang tak selesa rakan perempuan dia buat lawak lucah. Ni akhir zaman, lelaki atau perempuan please jaga maruah diri sebab kalau tak,apa beza kau dengan binatang-binatang jantan dan betina yang tengah sana sini mencari makanan takpun mengawan,tu je tujuan binatang,kita manusia kita jadi Khalifah kat muka bumi ni ye,gi mampos sapa cakap manusia adalah haiwan yang berfikir, tu setakat pemikiran yang ditulis manusia yang disembah sampai sekarang sejak era Greek Kuno dan aku tak percaya.

Jadi manusia, bukan binatang wicis jantan dan betina. (Ada negeri pakai dua ni utk rujuk jantina tpi konteks aku dalam bahasa Melayu standard)

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Siapa cakap budak Kolej Komuniti noob,sumbat tempe dalam mulut dia

Ada lalu sedikit sebanyak stigma terhadap budak Kolej Komuniti bahawa diorang ni budak gagal. Ye ke? Masa aku Politeknik, terdapat budak Kolej Komuniti yang sambung Diploma dan kebanyakan diorang ni jadi pemimpin kat Politeknik dan tersangat matang dan tak macam aku yang terkapai masa tu >>>what's next? Sedangkan diorang dah "this is next!". Di Kolej Komuniti diorang sikit teori dan fokuskan praktikal sampaikan diorang ni power,budak IT Poli pun kalah bai dalam satu pertandingan. Dan bila diorang ni masuk Diploma, diorang ni dah belajar asas semua tu. Dan aku buat teori disebabkan sikap kegigihan diorang ambik sijil,benda tu yang jadikan diorang cemerlang di Politeknik. Indeed,aku pun tak kisah SPM aku gempak sebab benda tu dah lepas.  Sikap tu momentum kau,bukan keputusan. Ramai 4.00 tapi lepas sebulan hilang semua apa dibelajar. Kalau kau meletakkan kecerdasan pada kejayaan masa lalu,kau tak rasa pelik ke sebab manusia sememangnya akan tetap belajar dan kegigih

Hi dunia blog

 Assalamualaikum dan hello, Saya Azraii Daniel Bin Mohamad Luth. Saya berusia 13 tahun ni. Blog ni untuk saya kongsikan minat saya :).>< Tahun ni saya masuk Tingkatan Satu kat Kolej Abdullah Rafqi sebab UPSR saya 6A. Saya ada seorang adik dan dia lahir beberapa bulan yang lepas. Saya suka membaca dan menulis. Selamat berkenalan dengan rakan blogger semua🥰

'Bang,laptop apa bagus untuk Graphic Design?'

Aku baru bukak blog untuk post yang lepas,ada sorang follower ni komen jadi aku reply dalam post sbb blogger sekarang tak dapat tempek link. Before tu nak beli laptop ni kena tengok specs bukan tengok jenama eh, Untuk student aku cadangkan beli specs:  i3 11th Gen/i5 8th Gen Tapi kalau tak cukup bajet jangan beli ,beli yang 1.2k pun dah okey dan guna web application mcm website cloud banyak je sekarang tak perlu download software. Tapi untuk kes adik tu,aku cadangkan laptop DELL Inspiron 15 yang asalnya harga RM2000++ tapi sekarang tengah turun harga RM1,700. Ngam ngam dengan bajet adik tu. Nah ni  boleh tekan link ni Semoga adik dipermudahkan urusan dan berjaya bukan kat akademik je tau tapi pelajar yang terbaik.😁