Langkau ke kandungan utama

Pick me guy

Ada pick me girl,adalah jugak pick me guy. Macam Anaqi,jenis yang suka please semua orang supaya kau nampak friendly. Aku pernah je jadi pick me guy ni zaman asasi dulu.If or I mean kau beria-ria backup benda salah as part of their culture..contoh arak. Kepelikan sesetengah orang ni,orang tegur yang Islam,kau yang bukan Islam pulak tiba-tiba meroyan. And in order to please that islamophobic people, kau pun apalagi keluarlah “kau kena respect other people, kat Malaysia ni kaum pribumi minum tuak adalah part of their culture”.. Bukan kau ke salu cakap culture adalah benda yang menghalang kemajuan.. So why you immediately guna perisai budaya lak? Bukan kau ke salu kutuk budaya Melayu which is ada Sultan.. Hmmm suspicious,penuh agenda ni. Sebab tu Rukun Negara tu kena hayati,bukan ikut ajaran Barat kau tu,takpun ikut pemimpin politik kesayangan kau. Kau tak perlu pun nak please everyone sampai nak persoalan hukum bagai, kau ingat kau cakap macam tu,dorang auto “eh Islam ni tak jahatlah”.. tidak semudah itu ferguso

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Siapa cakap budak Kolej Komuniti noob,sumbat tempe dalam mulut dia

Ada lalu sedikit sebanyak stigma terhadap budak Kolej Komuniti bahawa diorang ni budak gagal. Ye ke? Masa aku Politeknik, terdapat budak Kolej Komuniti yang sambung Diploma dan kebanyakan diorang ni jadi pemimpin kat Politeknik dan tersangat matang dan tak macam aku yang terkapai masa tu >>>what's next? Sedangkan diorang dah "this is next!". Di Kolej Komuniti diorang sikit teori dan fokuskan praktikal sampaikan diorang ni power,budak IT Poli pun kalah bai dalam satu pertandingan. Dan bila diorang ni masuk Diploma, diorang ni dah belajar asas semua tu. Dan aku buat teori disebabkan sikap kegigihan diorang ambik sijil,benda tu yang jadikan diorang cemerlang di Politeknik. Indeed,aku pun tak kisah SPM aku gempak sebab benda tu dah lepas.  Sikap tu momentum kau,bukan keputusan. Ramai 4.00 tapi lepas sebulan hilang semua apa dibelajar. Kalau kau meletakkan kecerdasan pada kejayaan masa lalu,kau tak rasa pelik ke sebab manusia sememangnya akan tetap belajar dan kegigih

Hi dunia blog

 Assalamualaikum dan hello, Saya Azraii Daniel Bin Mohamad Luth. Saya berusia 13 tahun ni. Blog ni untuk saya kongsikan minat saya :).>< Tahun ni saya masuk Tingkatan Satu kat Kolej Abdullah Rafqi sebab UPSR saya 6A. Saya ada seorang adik dan dia lahir beberapa bulan yang lepas. Saya suka membaca dan menulis. Selamat berkenalan dengan rakan blogger semua🥰

'Bang,laptop apa bagus untuk Graphic Design?'

Aku baru bukak blog untuk post yang lepas,ada sorang follower ni komen jadi aku reply dalam post sbb blogger sekarang tak dapat tempek link. Before tu nak beli laptop ni kena tengok specs bukan tengok jenama eh, Untuk student aku cadangkan beli specs:  i3 11th Gen/i5 8th Gen Tapi kalau tak cukup bajet jangan beli ,beli yang 1.2k pun dah okey dan guna web application mcm website cloud banyak je sekarang tak perlu download software. Tapi untuk kes adik tu,aku cadangkan laptop DELL Inspiron 15 yang asalnya harga RM2000++ tapi sekarang tengah turun harga RM1,700. Ngam ngam dengan bajet adik tu. Nah ni  boleh tekan link ni Semoga adik dipermudahkan urusan dan berjaya bukan kat akademik je tau tapi pelajar yang terbaik.😁